Foredragsholdere

Stig Hammer, MarkedsPartner

Leder forretningsrådgivning

I rollen som leder for forretningsrådgivning har Stig ansvar å sørge for at vi utvikler så lønnsomme strategier som mulig sammen med våre kunder og deretter gjennomfører disse.

Stig har jobbet i MarkedsPartner siden han var med på å etablere selskapet i 1997. Han er opptatt av å skape langsiktig forretningsverdi for våre kunder. Innenfor et felt som beveger seg så fort som digital markedsføring gjør, innebærer det å være strategisk og lettbent samtidig.

Stig kommer til Social Media Days for å snakke om hvordan bedrifter kan øke lønnsomhet og kundetilfredshet ved å jobbe systematisk med å forbedre opplevelsen i hver mikro-kundereise.

Chul Christian Aamodt, enerWe

Administrerende direktør

Chul Christian Aamodt er utdannet sivilingeniør fra NTNU. Etter endt studie var han først et år i SINTEF, før han gjennom tolv år var med på å løfte Mintra Group fra kjelleren og ut på den globale arenaen. Chul var blant selskapets største eiere da selskapet i 2014 ble kjøpt for nesten en halv milliard kroner.
Chul hadde arbeidsuke i en mediebedrift på starten av 90-tallet. Etter dette har han drømt om å jobbe i avis. Han søkte jobb i både VG og Aftenposten, men fikk ikke engang komme på intervju. De hadde ikke bruk for sivilingeniører. For å få drømmen til å gå i oppfyllelse måtte han starte sin egen avis. I 2014 startet han enerWE – En nettavis for en bred energibransje. Nettavisen har nå 22.000 unike lesere hver uke.
Omkring 15 % av nettavisens inntekter kommer nå fra podcast. I foredraget vil Chul Christian Aamodt gi opplæring i hvordan man selger seg inn til podcastannonsører. Han vil også produsere en live podcast fra scenen, for å gi konkrete eksempler på struktur og virkemidler for å produsere kommersiell podcast.
https://enerwe.no/

Olly Wapshott, Snapchat United Kingdom

Creative Strategist

Engagement at Snap is fast paced. But how do you as an advertiser make Snap adapted creatives, and which types work best?

Olly was the second member to join the content team in LA over 5 years ago creating Our Stories  – since then he’s worked with brands to make the most effective creative on the platform.

Daniel Kvalheim, Samsung

Technical Account Manager

Daniel Kvalheim har mer enn 10 års erfaring fra teknologibransjen, det meste fra Samsung. Her har han overordnet ansvar for sikkerhetssystemet Knox, samtidig som han jobber med PR for mobilmarkedet. Daniel er svært interessert i teknologi, og spiller en nøkkelrolle når verdens største mobilprodusent nå har introdusert 5G-telefoner i det norske markedet. Han kommer til Social Media Days for å snakke om hvordan 5G vil påvirke arbeidshverdagen for de som lever av og for sosiale medier, og alle andre.

Mikkel Niva,

Konferansiér

Mikkel Niva er en allsidig type! Ungdomshumor i programmet «Broshow», voksenhumor i «Torsdag Kveld fra Nydalen», programleder foran 15 000 jublende barn i MGP Jr, infotainment i «Brille» og ikke minst årelang virksomhet på Det Andre Teateret, Norges fremste scene for improvisasjonskunst. Høsten 2018 var Mikkel aktuell med den kritikerroste dokumentarserien “Uten Pappa” på NRK TV.

Dette har gjort at den rødhårede mannen fra Elverum nå behersker det meste, og det finnes ikke det arrangement Mikkel ikke er i stand til å gjennomføre med glans. Han kan med snert, lede kvelden som konferansier eller stille opp som underholdningsinnslag. Og selv om han alltid forbereder seg godt, har Nivas erfaring med improteater gjort at han på et brøkdels sekund kan omstille seg når uventede ting oppstår. Gøy blir det uansett.

Mikkel er aktuell med NRK podcasten “Friminutt” sammen med kollega Herman Flesvig.

Hasse Hope sa en gang følgende: «Hvis man i et laboratorium skulle avlet fram den perfekte krysningen mellom Harald Eia og Dan Børge Akerø, ville man endt opp med Mikkel Niva». Bedre skussmål er det vanskelig å få, og vi må si oss enig.

Thomas Moen, MOEN&Co

Co-Founder

Thomas Moen er en velkjent personlighet i den norske markedsføringsbransjen. Han er ofte å se på TV, høre på radio, eller lese om i avisene. Hans nettkurs og workshops tas av over 2000 norske bedrifter hvert år.

Han har gjennom årene jobbet for store selskaper som Tine, Orkla, Disney, Nike og Telia for å nevne noen. Han har også en av de mest nedlastede podcastene i business delen i Norge.

Han har blitt kåret som en av Medie-Norges 50 mektigste mennesker, og holder en rekke foredrag over hele Europa.

Med over 20 år i det norske og internasjonale næringslivet, hvor han har jobbet med ledelse, markedsføring, salg og forretningsutvikling, har Thomas opparbeidet seg en bred og solid erfaring og ekspertise.

I dag driver han byrået MOEN&Co sammen med konen sin Nina.

Thomas er lidenskapelig opptatt av hvordan små selskaper ved hjelp av god kommunikasjon og markedsføring kan utfordre de store gigantene. Verden er i endring, og makten av sosiale medier og trender innen hvordan vi bruker mediene gjør at dette er den mest spennende tidene å leve i.

Thomas er virkelig en kunnskapsrik, energisk og engasjert foredragsholder! I takt med at utviklingen endrer omgivelsene våre i et stadig økende tempo, og Thomas sine foredrag endres deretter.

http://www.moenco.no

Dr. Thierry Dupont, Global Trends

Director of Cultural Studies

Dupont jobber som Director of Cultural Studies i det franske trendanalysebyrået Global Trends. Dupont er en anerkjent foredragsholder som i sitt fagfelt spesialiserer seg på kulturelle forskjeller og hvordan vi som markedsførere utnytte disse forskjellene for å treffe bedre med våre budskap.

Kristin Gjelsvik,

Blogger og influencer

Kristin Gjelsvik er en velkjent toppblogger og YouTuber i Norge.

Kristin har en fantastisk penn og skriver ofte om temaer som engasjerer og provoserer. Hun er opptatt av dyrevelferd og er veganer. Hun er svært engasjert og dedikert til sine mange følgere.

Kristin er en anerkjent influencer og har flere priser og nominasjoner bak seg. Da hun vant «Juryens Hederspris»  under Vixen Blog Awards i 2016 var dette en stor tillitserklæring, hvor juryen kalte henne for “Et fyrverkeri av en blogger”.

Under Vixen Awards i januar i år vant hun «Årest sterke mening 2019» for sitt engasjement rundt rollen man har som påvirker for unge jenter i dag. Kristin er også forfatter av boken «BRA NOK» som kom ut i 2017.

Kristin er en positiv påvirker som bryter tabuer og står opp for egne meninger. Hun har et genuint ønske om å være et sunt forbilde, som utretter en positiv forskjell for de tusenvis av nordmenn hun inspirerer og engasjerer hver eneste dag.

https://www.kristingjelsvik.no/

Halvor Pritzlaff Njerve, Bymiljøetaten i Oslo

Videoprodusent og visuelle kommunikasjonsrådgiver

Halvor Pritzlaff Njerve jobber som videoprodusent og kommunikasjonsrådgiver i Bymiljøetaten i Oslo kommune. Han er utdannet journalist ved Høgskulen i Volda, og har bakgrunn fra video i både Dagbladet og Aftenposten. Fra 2016 byttet han til kommunikasjonsbransjen hvor han på daglig basis har jobbet med historiedrevet video i sosiale medier.

Halvor er tvers gjennom en sosial kommunikatør som med største selvfølgelighet deler og bidrar, og som hele tiden følger med på utviklingen og griper mulighetene. Han har stor lidenskap for det kommunikasjonsfaglige, det visuelle og det å formidle den samfunnsnyttige jobben som Bymiljøetaten og våre dyktige kolleger gjør for Oslos befolkning hver dag.

På Social media days vil Halvor snakke om når video er et riktig virkemiddel, vise eksempler og resultater, samt fortelle om vår oppskrift for å lykkes.

Bymiljøetens kommunikasjonsteam har mottatt prisene årets virksomhet, fagmiljø, ildsjel og rådgiver, for sitt arbeid i sosiale medier.

Vikki Nathalie Walle-Hansen, Bekk

Manager

Vikki Nathalie Walle-Hansen er analytiker med innretning mot trendanalyse og innovasjon. Hun har nylig også jobbet med forretningsstrategi for en oppstartsbedrift innen financial technology i San Francisco, der hun også spesialiserte seg på unges digitale vaner. Innsikt og trendanalyse i ordenes mangfoldige betydninger er hennes lidenskap, og hun er opptatt av å formidle engasjerende scenarioer og analyser som kan brukes på tvers av bransjer og kategorier.

Leander Roet, Snapchat

Creative Strategist

Det trengs ikke store tiden å få frem budskapet sitt på Snap. Men hvordan skape innholdet, og hva leverer best?

Per Christian Teslo, Snapchat Norge

Sales Executive

Vi får et innblikk i norske kundecaser på tvers av kjøpstrakten som viser hvordan Snapchat har bidratt til å skape resultater. Høyskolen Kristiania vil også delta for å fortelle om hvordan de har benyttet Snapchat til å rekruttere nye studenter.

Per Christian startet i Snapchat i 2017, samme år som selskapet lanserte sin egen Ads Manager. Per Christian jobber med noen av Norges største annonsører, medie- og reklamebyråer for å bidra til å skape gode resultater på Snapchat. Før Snapchat jobbet Per Christian som strategisk rådgiver hos Carat og Brand Manager hos TINE.

Takin Kroop, Nordic Choice Hotels

Social Media Manager

Til tross for sin unge alder, har Takin Kroop allerede rukket å jobbe med noen av verdens største merkevarer. I dag er han sjef for sosiale medier i Nordic Choice Hotels. Å ha jobbet med et vidt spekter av bedrifter, i tillegg til å jobbe med disse strategisk og operasjonelt – gir han den innsikten han trenger for å fortsette å skape suksesscaser i sosiale medier. Han har høy ekspertise rundt Facebook som en markedsføringskanal, og brenner for digitale medier.

Paulus Syvertsen, Reklamekollektivet

Art Director og Partner

Siden første salong åpnet i 2015 har Paulus og i senere tid Reklamekollektivet vært med å bygge nasjonalt kjennskap til frisørkjeden Cutters. Med stort fokus på å overraske med små-sjokkerende sprell og være synlig ofte i riktige kanaler har Cutters tatt en sterk posisjon i markedet. De kreative løsningene gjør Cutters til en top of mind merkevare som ofte minner deg på at du skal klippe deg her og ikke hos konkurrentene. En smartere hårklipp med kun drop-in, 15 minutter klipp, og fast pris på 299,- har blitt en stor suksess i Norge. Nå er Cutters på full fart ut i Europa, og flere spennende utfordringer venter!

Rachel Øverås, Willder

Strategisk Rådgiver

Rachel Øverås har omlag 20 års erfaring med analyse og strategifaget. Hun har gjennom sitt lederskap i Carat Insight dannet grunnlaget for at all strategisk arbeid starter i god
analyse og innsikt. Hun har vært strategisk direktør i mediebyrået IUM, hvor hennes hovedoppgave var å utfordre og bistå merkevarer til å lykkes i sine markeder. Hun var partner og strategisk rådgiver i Supertanker og jobbet der hovedsakelig som operativ rådgiver opp mot Supertankers kunder. De siste 5 årene har hun vært strategisk rådgiver for Elkjøp Nordic. I dag er hun medgrunder og strategisk rådgiver i Willder.
https://www.willder.no

Gjyri Helén Werp, SoYou MEDIA

CEO

Gjyri Helén Werp har lang og solid ledererfaring fra mediebransjen. Hun har ledet flere snuoperasjoner, endringsprosesser, kreativ og innovativ utvikling av magasiner og nettsteder i bl.a. Aller Media og Egmont. I tillegg har hun flere års erfaring fra NRK-TV og mediehuset ELLE. Gjyri Helén har blitt kåret til «Årets Redaktør og Nyskaper», og vunnet flere internasjonale mediepriser for digitaliseringen av merkevaren KK. Hun er kjent for sin inspirerende lederstil, og hun deler raust fra eget liv og erfaringer når hun snakker om blant annet merkevarebygging, sosiale medier og ledelse. Werp er utdannet Cand.Polit med hovedfag i sosiologi, medier og spansk fra Universitet i Oslo. Hun er kjent fra Instagram som @werpvintage

Kristian Thomassen, Falk Media

Daglig leder, markedsfører og partner

Kristian er gründer og eier av Falk Media AS. I flere år har han hjulpet bedrifter med digital markedsføring, og han har en entusiastisk interesse for faget. Han er ivrig etter å kjenne den kommende generasjons medier, eksempelvis Byte, TikTok og Twitch, samtidig som han jobber strategisk med tradisjonelle sosiale medier som Facebook, Instagram, LinkedIn og Snapchat. I 2019 var Kristian én av finalistene i Norge, ved utdeling av prisen «Årets Sosiale Medier Ildsjel» på Social Media Days i Oslo. Gjennom podkasten «Helt på Nett», som ble startet i 2017, gir han lytterne ukentlige tips og oppdateringer innen digital kommunikasjon for bedrifter. Med mange års bakgrunn fra både medie- og byråbransjen har han opparbeidet seg god kompetanse på det man kan kalle «det digitale økosystem». Han forstår hvordan digitale kanaler henger sammen, og hvordan man lager en smart og strategisk mediemiks.

Vi ser en stormende utvikling innen sosiale medier og «digitale mingle-steder». Det hele startet med bare ett eller to medier, noe som etterhvert har blitt til flere titalls alternativer. I dette foredraget drar Kristian paralleller til den virkelige verden. Han sammenligner sosiale medier med hvordan byene har utviklet seg fra å ha bare én bar for alle (eller en saloon), til å ha et utvalg av steder for flere væremåter og aldere. Se frem til en interessant vinkling og mye engasjement.

 

https://www.falkmedia.no

Frida Marie Grande, Amnesty International Norway

Social Media Manager

Frida Marie er en nysgjerrig og engasjert SoMe-nerd med hjerte for kommunikasjon som dytter verden i riktig retning. Hun har en bachelorgrad i PR og samfunnspåvirkning fra Høyskolen Kristiania, og startet karrieren sin i PR-byråene Trigger og Släger, før hun tok fatt på organisasjonslivet, først i Redd Barna og så i Amnesty International.

Er det noe hun er opptatt av, så er det å kommunisere på målgruppens premisser og alltid sette publikum først. Dette har vist seg å fungere bra, og har blant annet resultert i en formidabel vekst i følgere og engasjement på Instagram. Hvilke grep hun tok for å få til denne suksessen vil hun fortelle om under Social Media Days.

 

http://www.amnesty.no/

Mark Adams, Vice Media

SVP & Head of Innovation

Mark Adam‘s journey began in 2003 when he became the go-to “digital guy” for the Hollywood A-list whilst (pretending to be) studying law at University College London. After uni, his company was acquired by the world’s biggest talent agency (William Morris Endeavour) where he spent 5 years meeting with the planet’s best known actors, musicians, celebrities and even politicians (easy) with the intention of forcing them to innovate and embrace new digital mindsets (not so easy.)

Mark’s next venture took the learnings and frameworks from the A-List and pushed things further, moving from working with powerful individuals and their small teams to working with CEOs to deliver large scale digital transformation for brands and companies with 100,000+ employees or more. It was acquired by Vice Media in 2015 where Mark continues to serve as Chief Innovation Officer.

Since joining, Mark has led the charge to transform Vice from a humble print magazine to a 6 billion dollar empire and the largest youth media company in the world, by launching Virtue (an award Creative Agency) Vice News (most awarded News org in 2018 — including 4 Emmys), Vice Records (home to artists like Justice and The Streets) and Vice Studios (creators of Jim and Andy, The Fyre Festival
documentary and 70+ other projects for Netflix, Amazon Studios and others.)

In his fun and provocative workshops and talks, Mark wages war on the fetish of “Innovation as Inspiration” and those who love to hear, talk and read about innovation but never actually act to change their behaviours. He argues that we need to drastically overhaul the way we approach the innovation conversation if we are to avoid tragedy in the decades ahead and teaches powerful new frameworks to help
audiences face and weather those coming technological storms.

Tone Helene Angsund, Trigger

Konsulent

Tone er et fyrverkeri på scenen. Hun har 20 års erfaring fra medier, reklame og teknologi, men startet sin karriere som nissemor og svømmelærer. I dag er hun konsulent i Trigger, med spesialkompetanse i digitale medier. Hun pusher alltid nye grenser i jakten på de beste resultatene for kundene sine. Hun har vunnet flere gull i Anfo Effekt, Stella, Medieprisen, Performance Awards, og Cannes Lions.

Hun skal holde et inspirerende foredrag om YouTube, med praktiske tips og triks du kan bruke i morgen.

Steffen Rabben, Snapchat Norge

Sales & Partnerships

Steffen Rabben har 7 års fartstid fra Google, og startet høsten 2017 opp det norske Snapchat kontoret, kun det femte europeiske kontoret til da.
Med sine over 2 millioner daglige norske brukere har Snapchat en unik innsikt over hva nordmenn engasjerer seg i og en viktig rolle i dagens medielandskap. Snapchat vil vise eksempler på norske suksess caser, samt vise hvordan selskap kan være drive både merkekjennskap og salg på plattformen.

Alexander Grimstad, Smood Social

Smood Operator

Alexander Grimstad er Smood Operator i Smood Social.
Han har jobbet med Facebook-markedsføring siden 2005, fra Facebook kun handlet om brukerne,
til det ble en viral spredningsmaskin til å bli den annonseringsgiganten det er i dag.
https://www.smoodsocial.no/

Astrid Valen-Utvik, Valen-Utvik

Rådgiver, eier

Astrid er uten tvil en av landets mest erfarne og etterspurte rådgivere innen sosiale medier. Sammen med sin mann har hun drevet eget selskap siden 2009 – i dag bistår de begge både store og små virksomheter, kjente og mindre kjente merkevarer – med et utall kurs, foredrag, workshop, strategi og kampanjer. Astrid er spesielt opptatt av magien i bedrifters hverdagskommunikasjon. Hun ble i 2017 kåret til årets sosiale medier personlighet under Social Media Days og er en tydelig stemme i fagmiljøet rundt sosiale medier. I tillegg driver hun podcasten Sosialt sett sammen med sin makker Heidi Sperre.

Astrid kommer så godt som direkte fra San Diego i USA, og fra verdens største sosiale medie-konferanse; Social Media Marketing World. I hennes foredrag vil du få vite det siste om det nyeste fra det store utland, og hun vil gi så mye nyttig og praktisk kunnskap som overhodet mulig, slik at du kan ta med deg ny, konkret kunnskap tilbake på kontoret etter Social Media Days.

http://valen-utvik.no