Disse ser du på scenen under årets Social Media Days Bergen!
Hvordan er det å jobbe med kjendiser, influencere og kampanjer? Hva slags skandaler står vi i, hva slags risiko tar man om man jobber med en personlig merkevare? Hva er oppsiden? Hva må man tenke på før man går inn i et slikt samarbeid? Hvorfor bruke influencer i det hele tatt? Hva skjer om man ikke bruker influencere i mixen?
Vilde har jobbet med influencer marketing siden 2017 og vært med å bygge noen av de største profilene vi har i Norge som Funkygine, Pernille Døsvik, Linnéa Myhre og Oskar Westerlin. Med bred erfaring innenfor profilsalg, merkevarebygging og PR er hun i dag kreativ leder i Schibstedeide Max Social.
Det siste året har vært preget av en eksplosiv utvikling av AI-baserte verktøy. Vi ser på hvordan dette har påvirket sosiale medier og hvilke nye teknologier som er på vei i 2024. Med alle nye muligheter og trender, står vi i fare for å glemme "social" i social media, altså at dette handler om mennesker som kommuniserer med mennesker?
Lasse er daglig leder i Apriil Reklame og har jobbet med teknologidrevet markedsføring og kommunikasjon i ulike roller og selskaper i 25 år.
James er leder for datadrevet markedsføring i Sparebanken Vest. Han vil gi oss innsikt i hvordan du kan benytte kundedata i CRM og "marketing automation" for å oppnå bedre resultater av markedsføringen.
Gareth vil presentere det beste av det beste fra den anerkjente Cannes Lions-festivalen, som hvert år kårer de beste reklamearbeidene i verden i Cannes. Vi vil ta en titt på noen av de viktigste utdragene fra festivalen innen sosiale medier!
Gareth has been spent most of his working life in the communications industry, with 18 years experience working within the cinema advertising industry at CAPA. Prior to that he learnt his trade at CARAT UK in London; holding responsibilities in media planning and buying, and strategy planning and client services. One of Gareth’s roles at CAPA is to manage the company’s responsibilities as Cannes Lions Reps for Norway, which include jury allocation and the Young Lions competitions.
I 15 år har Christian Nordby Bø arbeidet med markedsundersøkelser, kampanjeeffektivitet og merkevarestrategi. Han har omfattende erfaring fra ulike bransjer som strateg, prosjektleder og analytiker. Hans hovedprosjekter inkluderer merkevarekapital og posisjonering, mediemåling, forbrukerinnsikt og segmentering, testing av kreativ kraft og markedsføringseffekter. Han jobbet nylig som Insight and Strategy Director hos Mindshare, hvor han hjalp merker som SAS, Volvo, REMA 1000, Helsedirektoratet, Unilever og mange flere. Christian er også en velkjent foredragsholder innen markedsføringseffekter, oppmerksomhet, merkebygging og irritasjon knyttet til annonser.
I 30 år har Arve Heltne innehatt flere lederstillinger innen markedsføring, salg og innovasjon i Orkla Group, inkludert som administrerende direktør for Lilleborg. Som representant for en av landets største annonsører var han i mange år styreleder i ANFO og har vært en tydelig stemme i den norske markedsføringsbransjen. Arve leder nå MediaHub, med fokus på å bygge nettverk av norske annonsører og norske medier.
Marte ser du så scenen sammen med hennes kollega Juni Aursø. Sammen representerer de Fyr.
Det forventes at 85 millioner jobber bli erstattet med AI innen 2025. Men kan AI virkelig gjøre hele jobben din? Studier viser at de aller beste resultatene kommer fra et effektivt samarbeid mellom mennesker og kunstig intelligens. I Fyr har vi i 12 år utviklet markedsføringsteknologi som styrker arbeidet til markedsførere. Vi vil snakke om problemstillinger som oppstår i løpet av en vanlig arbeidsuke og hvordan AI har hjulpet oss å effektivisere arbeidsdagen slik at vi har mer tid til kundene våre. Vi tror nemlig at mennesker og AI kan spille hverandre gode!
Juni ser du så scenen sammen med hennes kollega Marte Kristin Lødølen. Sammen representerer de Fyr.
Det forventes at 85 millioner jobber bli erstattet med AI innen 2025. Men kan AI virkelig gjøre hele jobben din? Studier viser at de aller beste resultatene kommer fra et effektivt samarbeid mellom mennesker og kunstig intelligens. I Fyr har vi i 12 år utviklet markedsføringsteknologi som styrker arbeidet til markedsførere. Vi vil snakke om problemstillinger som oppstår i løpet av en vanlig arbeidsuke og hvordan AI har hjulpet oss å effektivisere arbeidsdagen slik at vi har mer tid til kundene våre. Vi tror nemlig at mennesker og AI kan spille hverandre gode!
Flere unge sier «nok er nok». De ønsker å ta tilbake kontrollen over egne liv med et mer bevisst forhold til skjerm og sosiale medier. 1 av 3 forteller at de bruker mindre tid på mobil og skjerm på fritiden nå, enn for 12 måneder siden. Hva betyr dette for deg? Jo, det er viktigere enn noen gang å gi unge innhold som treffer og som de verdsetter på sosiale medier.
Vilde Vågsland og Tove Botnen, har i flere år jobbet med Norges største målgruppestudie om unge, og vil gi oss de viktigste trendene som påvirker unges bruk av sosiale medier. De serverer fersk innsikt og kommer med konkrete råd til hva man må tenke på når en kommuniserer med denne målgruppen.
Flere unge sier «nok er nok». De ønsker å ta tilbake kontrollen over egne liv med et mer bevisst forhold til skjerm og sosiale medier. 1 av 3 forteller at de bruker mindre tid på mobil og skjerm på fritiden nå, enn for 12 måneder siden. Hva betyr dette for deg? Jo, det er viktigere enn noen gang å gi unge innhold som treffer og som de verdsetter på sosiale medier.
Vilde Vågsland og Tove Botnen, har i flere år jobbet med Norges største målgruppestudie om unge, og vil gi oss de viktigste trendene som påvirker unges bruk av sosiale medier. De serverer fersk innsikt og kommer med konkrete råd til hva man må tenke på når en kommuniserer med denne målgruppen.