FOREDRAGSHOLDERE

Her finner dere bekreftede foredragsholdere for Social Media Days 2024. Vi jobber fortsatt med å sette sammen årets program, og nye foredragsholdere blir lagt ut fortløpende.

Foredragsholdere

Disse foredragsholderne ser du på scenen under Social Media Days 2024!

Vi oppdaterer med flere foredragsholdere her fortløpende, så følg med!

Har du tips til hvem du ønsker å høre fra under årets konferanse? Da kan du gjerne ta kontakt med oss på post@socialmediadays.no

Viola De Girolami

Consultant, former Exec Director of Digital Marketing for Warner Bros. UK

With over 15 years of experience, Viola has developed expertise in Branding and Digital Marketing at leading consumer brands such as McDonald’s and Warner Bros. In her latest role as Executive Director of Digital Marketing and Data at Warner Bros UK, she led the development and execution of the company’s digital strategy, built and mentored their first digital team, and delivered digital innovation and guidance to the Executive Committee.

Jørgen L. Marthinsen

Daglig leder Facefirst

Jørgen L. Marthinsen kommer til Social Media Days for å snakke om fenomenet ‘innholdsblindhet’- hvilke konsekvenser det har, og hvilke strategier du kan ta i bruk i et medielandskap hvor terskelen for engasjement øker. Han er utdannet innen PR og Gestalt Coaching, har 15 års erfaring fra byrå-verdenen, og er nå daglig (g)leder i Facefirst.

Trine Therese Slagnes

Fagansvarlig performance SoMe, Smood Social

Som fagansvarlig for performance i Smood er Trine oppdatert på verktøyene du kan bruke for å prestere bedre i SoMe. Hun skal på årets konferanse snakke om SEO i SoMe.

Katinka Sletten

Fagleder for sosiale medier, Synlighet

Katinka har over ti års erfaring fra sosiale medier i redaksjonell bransje, og har jobbet med aktører som Dagbladet, TV 2, NRK P3 og Nettavisen. Hun er forfatteren bak romanen Tidens Tegn, en historie om sosiale medier, angst og sex. Katinka har jobbet som redaktør i flere ulike redaksjoner, og er nå fagleder i markedsføringsbyrået Synlighet. Hun mener at bra innhold er det beste du kan gjøre for merkevaren din! Under Social Media Days skal hun snakke om hvordan du bygger riktig SoMe-strategi for DIN bedrift.

Ingrid Bergtun

Fæbrik

Ingrid Bergtun er brennende opptatt av søm, reparasjon, gjenbruk og mote. Gjennom Fæbrik har hun vært med å skape en engasjerende kanal med hovedformål å få deg til å starte å sy, gjerne med hjelp av deres symønstre. Hun kommer på SMD for å gi sine beste tips til hvordan du kan lage engasjerende innhold på vegne av bedriften du jobber i.

Ellen Karin Moen

Journalist, NRK Nyheter og P3nyheter

Ellen Karin har jobba med sosiale medier og ung målgruppe siden 2018 i både Dagbladet og NRK. Nå styrer hun sammen med resten av redaksjonen sin NRK Nyheter på Instagram. Dette er den største norske nyhetskontoen på appen med over 280.000 følgere. Hun står blant annet bak flere forklaringsvideoer der hun gjør hele prosessen fra idé til publisering. Sammen med Frida skal de på Social Media Days fortelle om hvordan de jobber mot den unge målgruppa, skaper en god dialog med følgerne sine og hvordan de får dem hjem igjen til egen platform.

Frida Ravna Rømo

Journalist, NRK Nyheter og P3nyheter

Frida har erfaring fra både distriktskontorjobbing og nå NRK Nyheter på instagram. Hun er vaktsjef for redaksjonen og jobber også med å lage og publisere innhold til kontoen, som er den største norske nyhetskontoen på Instagram med over 280.000 følgere. Sammen med Ellen Karin skal de på Social Media Days fortelle om hvordan de jobber mot den unge målgruppa, skaper en god dialog med følgerne sine og hvordan de får dem hjem igjen til egen platform.

Eivind Kallevik

Kommunikasjon og samfunnskontakt, Sjøfartsdirektoratet

Eivind Kallevik har journalistbakgrunn fra radio, TV og avis, og er en del av SOME-arbeidet til Sjøfartsdirektoratet. Eivind skal på SMD sammen med kollega Erlend, fortelle om strategien og den kreative prosessen bak Sjøfartsdirektorates virale videoer. De skal lære bort sine beste triks til hvordan du kan bli en enda bedre regissør på sosiale medier, og hvordan du kan klippe deg til din neste virale hit.

Erlend Bjelland

Kommunikasjonsrådgiver, Sjøfartsdirektoratet

Erlend er mannen bak de virale videoene til Sjøfartsdirektoratet. Han gjør hele prosessen fra idé, regi, filming, klipp til ferdig video. Han har bakgrunn fra reklame- og kortfilm, og har nå en videostilling i direktoratet. Erlend skal på SMD sammen med kollega Eivind, fortelle om strategien og den kreative prosessen bak Sjøfartsdirektorates virale videoer. De skal lære bort sine beste triks til hvordan du kan bli en enda bedre regissør på sosiale medier, og hvordan du kan klippe deg til din neste virale hit.

Eirik Lyssand

Konferansier

Positiv type. Glad i folk. Voksende matprofil i sosiale medier. Spiller på humor, hverdags og familielivet. Gleder meg veldig til å møte deltakerne på dette eventet, og dykke inn i de spennende innslagene vi har på programmet!

Karoline Linderud

Redaktør, Nav Jobblyst

Karoline er utdannet sosionom og har jobbet i NAV Kontaktsenter i seks år. I tillegg til sine arbeidsoppgaver i Kontaktsenteret begynte hun med innholdsproduksjonfor NAV Jobblyst i sosiale medier. Karoline er i dag ansvarlig redaktør for tjenesten. NAV Jobblyst er NAV sin kanal ut mot unge i sosiale medier. De gir jobbsøkertips til unge jobbsøkere mellom 18 - 34 år. Under årets Social Media Days skal Karoline, sammen med sin kollega Gunn Jorun, snakke om hvordan du kan lykkes på Snapchat når du ikke har et produkt å selge. De vil fortelle om prosessen fra lave til høye tall med kun organisk innhold og begrensede ressurser.‍

Gunn Jorun Nerbu Rødahl

Veileder, NAV Jobblyst

Gunn Jorun har en bachelor i Organisasjon og Ledelse og har jobbet i NAV Kontaktsenter i to år. I tillegg til sine arbeidsoppgaver i Kontaktsenteret jobber hun med innholdsproduksjon for NAV Jobblyst i sosiale medier to dager per uke. Gunn Jorun er også veileder i tjenesten. NAV Jobblyst er NAV sin kanal ut mot unge i sosiale medier. De gir jobbsøkertips til unge jobbsøkere mellom 18 - 34 år. Under årets Social Media Days skal Gunn Jorun, sammen med sin kollega Karoline, snakke om hvordan du kan lykkes på Snapchat når du ikke har et produkt å selge. De vil fortelle om prosessen fra lave til høye tall med kun organisk innhold og begrensede ressurser.‍

Hold deg oppdatert med nyhetsbrev

SOCIAL MEDIA DAYS ARRANGERES AV:
Sølvsponsorer
Se alle sponsorer

Samarbeidspartnere