Her finner dere bekreftede foredragsholdere for Social Media Days 2024. Vi jobber fortsatt med å sette sammen årets program, og nye foredragsholdere blir lagt ut fortløpende.
Disse foredragsholderne skal snakke under Social Media Days 2025!
Vi oppdaterer siden fortløpende med nye navn.
Har du tips til hvem du ønsker å høre fra under Social Media Days 2025? Da kan du gjerne ta kontakt med oss på post@socialmediadays.no
Skuespiller, programleder, designer, moteprofil, miljøforkjemper
I tillegg til å være et kjent navn både fra tv skjermen og i moteverden er Jenny Skavlan også en stor profil i sosiale medier. Hun har spilt i filmer som Børning og Børning 2 og vært med i TV-serier som Halvvägs till himlen og Nesten voksen. Jenny har vært dommer i Sysmesterskapet på NRK, ledet store sendinger som Melodi Grand Prix og Spellemannprisen. Hun er engasjert i bærekraftig mote, re-design og gjenbruk, som medskaper av Tise og grunnlegger av syfellesskapet Fæbrik. I tillegg har hun gitt ut boken Sy om og samarbeidet med designere som David Andersen og Pierre Robert.
I tillegg til å være et kjent navn både fra tv skjermen og i moteverden er Jenny Skavlan også en stor profil i sosiale medier. Hun har spilt i filmer som Børning og Børning 2 og vært med i TV-serier som Halvvägs till himlen og Nesten voksen. Jenny har vært dommer i Sysmesterskapet på NRK, ledet store sendinger som Melodi Grand Prix og Spellemannprisen. Hun er engasjert i bærekraftig mote, re-design og gjenbruk, som medskaper av Tise og grunnlegger av syfellesskapet Fæbrik. I tillegg har hun gitt ut boken Sy om og samarbeidet med designere som David Andersen og Pierre Robert.
Vinjournalist
Ingvild Tennfjord, Norges mest leste vinjournalist, er konferansier for SMD 2025! Frem til 2023 var hun redd for Tik Tok og kan fremdeles ikke tekste en reel. Likevel har hun tatt sosiale medier med storm. På kort tid har hun blitt «vin-dama» på nett, som engasjerer, informerer og underholder et stadig voksende publikum.
Ingvild Tennfjord, Norges mest leste vinjournalist, er konferansier for SMD 2025! Frem til 2023 var hun redd for Tik Tok og kan fremdeles ikke tekste en reel. Likevel har hun tatt sosiale medier med storm. På kort tid har hun blitt «vin-dama» på nett, som engasjerer, informerer og underholder et stadig voksende publikum.
Kreativ rådgiver for Petter Stordalen
Simen spesialiserer seg på strategi og rådgivning innen sosiale medier, innholdsproduksjon og kommunikasjon, og utvikler konsepter som skaper engasjement og gir resultater. Med erfaring fra Try Reklamebyrå har han gjort innholdsproduksjon for noen av Nordens største selskaper. Han har hatt SoMe-ansvar for 71 Grader Nord Kjendis og Bama, og i dag jobber han som kreativ rådgiver for Petter Stordalen.
Simen spesialiserer seg på strategi og rådgivning innen sosiale medier, innholdsproduksjon og kommunikasjon, og utvikler konsepter som skaper engasjement og gir resultater. Med erfaring fra Try Reklamebyrå har han gjort innholdsproduksjon for noen av Nordens største selskaper. Han har hatt SoMe-ansvar for 71 Grader Nord Kjendis og Bama, og i dag jobber han som kreativ rådgiver for Petter Stordalen.
Fagforbundet
Ingrid Tønseth Myhr jobber som informasjonsrådgiver i informasjonsavdelingen til Fagforbundet, og har bakgrunn fra politisk arbeid og har vært medlem i AUF og Arbeiderpartiet siden hun var 12 år. Lars har jobbet mange år som journalist før han begynte i jobben i Fagforbundet. I Fagforbundet har han spesielt ansvar for TikTok og Facebook. For et år siden startet startet Ingrid og Lars TikTok satsningen til Fagforbundet, og har siden den gang oppnådd stor suksess med kanelen. De har gått fra 1000 til 74825 følgere, fått over 1,4 millioner likes og over 71 tusen kommentarer. Mange av videoene deres får over 100.000 visninger. På TikTok snakker Fagforbundet først og fremst om arbeidsliv, rettigheter i arbeidslivet og politikk.
Ingrid Tønseth Myhr jobber som informasjonsrådgiver i informasjonsavdelingen til Fagforbundet, og har bakgrunn fra politisk arbeid og har vært medlem i AUF og Arbeiderpartiet siden hun var 12 år. Lars har jobbet mange år som journalist før han begynte i jobben i Fagforbundet. I Fagforbundet har han spesielt ansvar for TikTok og Facebook. For et år siden startet startet Ingrid og Lars TikTok satsningen til Fagforbundet, og har siden den gang oppnådd stor suksess med kanelen. De har gått fra 1000 til 74825 følgere, fått over 1,4 millioner likes og over 71 tusen kommentarer. Mange av videoene deres får over 100.000 visninger. På TikTok snakker Fagforbundet først og fremst om arbeidsliv, rettigheter i arbeidslivet og politikk.
Visuell rådgiver for Den Norske Turistforening (DNT)
Marius Dalseg er en erfaren innholdsprodusent og fotograf med en dyp lidenskap for historiefortelling. Gjennom sin rolle som visuell rådgiver for Den Norske Turistforening (DNT) utvikler og produserer han innhold for en av Norges største organisasjoner i sosiale medier. Han har også vært en sentral del av store prosjekter som NRKs "Monsen: Minutt for minutt». Marius er åpen om mental helse og bruker sine plattformer til å dele erfaringer og inspirere andre til å finne styrke i hverdagen. Han brenner for å kombinere kreativitet og kommunikasjon for å skape innhold som engasjerer, både visuelt og emosjonelt.
Marius Dalseg er en erfaren innholdsprodusent og fotograf med en dyp lidenskap for historiefortelling. Gjennom sin rolle som visuell rådgiver for Den Norske Turistforening (DNT) utvikler og produserer han innhold for en av Norges største organisasjoner i sosiale medier. Han har også vært en sentral del av store prosjekter som NRKs "Monsen: Minutt for minutt». Marius er åpen om mental helse og bruker sine plattformer til å dele erfaringer og inspirere andre til å finne styrke i hverdagen. Han brenner for å kombinere kreativitet og kommunikasjon for å skape innhold som engasjerer, både visuelt og emosjonelt.
Horde
Marcus Hiiri er kommersiell leder (CCO) med ansvar for markedsføring i Horde. Marcus har bakgrunn fra bank og finans, vært markedsanalytiker i Cicero, og kom til Horde fra stillingen som markedssjef i Lea Bank. Camilla Jensen jobber som merkevareansvarlig (CXO) i Horde. Hun har bakgrunn fra design og reklame, og journalistikk (Rock Furore og Bergens Tidende). Camilla var tidligere kreativ leder og partner i Netlife Bergen. I Horde har Camilla ansvar for UX-avdelingen, i tillegg til å være med å utvikle kampanjer og merkevaren Horde.
Marcus Hiiri er kommersiell leder (CCO) med ansvar for markedsføring i Horde. Marcus har bakgrunn fra bank og finans, vært markedsanalytiker i Cicero, og kom til Horde fra stillingen som markedssjef i Lea Bank. Camilla Jensen jobber som merkevareansvarlig (CXO) i Horde. Hun har bakgrunn fra design og reklame, og journalistikk (Rock Furore og Bergens Tidende). Camilla var tidligere kreativ leder og partner i Netlife Bergen. I Horde har Camilla ansvar for UX-avdelingen, i tillegg til å være med å utvikle kampanjer og merkevaren Horde.
Synlighet
Katinka Sletten er fagleder for sosiale medier i markedsføringsbyrået Synlighet. Hun har 10 års erfaring fra redaksjonell bransje, hvor hun jobbet med sosiale medier både som journalist og redaktør hos aktører som TV2, Dagbladet, NRK P3 og Nettavisen. Hun er også kommunikasjonsansvarlig for stiftelsen INSJ, og har gitt ut en roman om sosiale medier kalt Tidens Tegn.
Katinka Sletten er fagleder for sosiale medier i markedsføringsbyrået Synlighet. Hun har 10 års erfaring fra redaksjonell bransje, hvor hun jobbet med sosiale medier både som journalist og redaktør hos aktører som TV2, Dagbladet, NRK P3 og Nettavisen. Hun er også kommunikasjonsansvarlig for stiftelsen INSJ, og har gitt ut en roman om sosiale medier kalt Tidens Tegn.
Med Arbeiderpartiet og Høyre
Hvem vinner valget? I år er det stortingsvalg, og med regjeringsbrudd og Stoltenback har et nesten garantert regjeringsskifte gått til at vi får tidenes valgkampsrally. Aldri før har kampen om velgerne vært større, og jobben på sosiale medier hos partiene er viktigere enn noen gang før. Vi har invitert Pia Wexels, kampanjesjef i Høyre og Arne Holsen, digitalsjef i Arbeiderpartiet til å komme og diskutere: Hvordan påvirker sosiale medier demokratiet vårt? Og hvordan jobber de med dette i Norges største partier? Ingvild Tennfjord leder samtalen an. Vi inviterer til en spennende debatt om hvordan sosiale medier vil påvirke det norske valget.
Hvem vinner valget? I år er det stortingsvalg, og med regjeringsbrudd og Stoltenback har et nesten garantert regjeringsskifte gått til at vi får tidenes valgkampsrally. Aldri før har kampen om velgerne vært større, og jobben på sosiale medier hos partiene er viktigere enn noen gang før. Vi har invitert Pia Wexels, kampanjesjef i Høyre og Arne Holsen, digitalsjef i Arbeiderpartiet til å komme og diskutere: Hvordan påvirker sosiale medier demokratiet vårt? Og hvordan jobber de med dette i Norges største partier? Ingvild Tennfjord leder samtalen an. Vi inviterer til en spennende debatt om hvordan sosiale medier vil påvirke det norske valget.
Strategiekspert - Gjete
Siv brenner for at flere skal ha en god kommunikasjonsstrategi, og at du skal tørre å si nei. Du må velge deg en retning, ha stamina og jobbe for dem. Siv har jobbet med kommunikasjon i 15 år.
Siv brenner for at flere skal ha en god kommunikasjonsstrategi, og at du skal tørre å si nei. Du må velge deg en retning, ha stamina og jobbe for dem. Siv har jobbet med kommunikasjon i 15 år.
Managing partner Frankly - Ex Ryanair Head of Social
I guess you need to know how I got here. I have 12+ years of experience <insert big list of brand names here to show off and brag so you might think I’m a big thing>. I'm not a Forbes 30 under 30; I have not been named 'Top Marketing Influencer' by some random agency looking to PR for new business. At Ryanair, I ran its social media. I let my work do the talking (most of the time), and I think I'm doing ok at it. You can call me the Aldi version of Gary Vee. Now it’s time to speak Frankly.
I guess you need to know how I got here. I have 12+ years of experience <insert big list of brand names here to show off and brag so you might think I’m a big thing>. I'm not a Forbes 30 under 30; I have not been named 'Top Marketing Influencer' by some random agency looking to PR for new business. At Ryanair, I ran its social media. I let my work do the talking (most of the time), and I think I'm doing ok at it. You can call me the Aldi version of Gary Vee. Now it’s time to speak Frankly.
Effektspesialist, SoMe og Innhold - Bloom
Jonas Fagerberg har lang erfaring fra byrå med markedsføring på sosiale medier, enten det har vært organisk eller betalt, med både store og små kunder. Han har vært med på å utvikle strategier og kampanjeplaner, produsere innhold og gjort løpende annonsering i store og små reklamekampanjer. Gjennom disse erfaringene har han fått dyp innsikt i hvordan de ulike sosiale mediene brukes og ikke minst hva som skal til for å lykkes som en bedrift på SoMe.
Jonas Fagerberg har lang erfaring fra byrå med markedsføring på sosiale medier, enten det har vært organisk eller betalt, med både store og små kunder. Han har vært med på å utvikle strategier og kampanjeplaner, produsere innhold og gjort løpende annonsering i store og små reklamekampanjer. Gjennom disse erfaringene har han fått dyp innsikt i hvordan de ulike sosiale mediene brukes og ikke minst hva som skal til for å lykkes som en bedrift på SoMe.
Renovasjons- og gjenvinningsetaten
Jonathan Ramirez Steffensen jobber med innholdsproduksjon og har sans for gode historier. Med erfaring fra både privat og offentlig sektor lager han innhold som fenger og engasjerer. Han har god forståelse for sosiale medier og digital kommunikasjon, og sørger for at budskapet både informerer og treffer målgruppen. Jørgen Bakke Fredriksen er en kommunikasjonsrådgiver med lang kommunal erfaring som driver med pressekontakt, tekstproduksjon og mye annet - han kjenner publikumet sitt og vet å overbevise folk. I tillegg har han klart å lære seg litt om sosiale medier. Er han beviset på at man faktisk kan lære gamle hunder nye triks?
Jonathan Ramirez Steffensen jobber med innholdsproduksjon og har sans for gode historier. Med erfaring fra både privat og offentlig sektor lager han innhold som fenger og engasjerer. Han har god forståelse for sosiale medier og digital kommunikasjon, og sørger for at budskapet både informerer og treffer målgruppen. Jørgen Bakke Fredriksen er en kommunikasjonsrådgiver med lang kommunal erfaring som driver med pressekontakt, tekstproduksjon og mye annet - han kjenner publikumet sitt og vet å overbevise folk. I tillegg har han klart å lære seg litt om sosiale medier. Er han beviset på at man faktisk kan lære gamle hunder nye triks?